Retur og reklamasjon
Er du ikke fornøyd med ditt kjøp kan du returnere varen til oss. Du kan lage en returseddel ved å gå til denne siden. Da vi kun har 1 – 2 % retur velger vi å ikke legge ved returseddel i pakken av hensyn til miljøet.
- Du har 30 dagers åpent kjøp.
- Vi spanderer returfrakten på ordre over 249 kr (forutsetter bruk av vår returseddel).
- Forsegling på produkter må ikke være brutt.
Penger tilbake ved retur til nettbutikken
Om du returnerer varer tilbake til vår nettbutikk vil pengene bli satt inn på det kortet du benyttet ved betaling, eller på din bankkonto dersom du har valgt fakturabetaling.
Hvis du handlet med Klarna faktura, så vil Klarna ta kontakt med deg for å få tilbakebetalingsdetaljer. Dette gjøres etter at vi har mottatt varen.
Tilbakebetaling skjer innen 14 dager etter at vi har mottatt returen.
Penger tilbake ved retur til fysisk butikk
Hvis varene du skal returnere er kjøpt i en fysisk Fredrik & Louisa-butikk, så kan du få pengene tilbake ved retur i en hvilken som helst fysisk Fredrik & Louisa-butikk mot fremvisning av kvittering.
Hvis varene er kjøpt i nettbutikken, så må du returnere varene til nettbutikken for å få pengene tilbake.
Du kan likevel bytte varer som er kjøpt i nettbutikken i en av våre fysiske butikker. Hvis du ønsker å bytte varer i en fysisk butikk, så tar du med deg varene samt kvittering/ordrebekreftelse.
Bytte
Vi har dessverre ikke mulighet til å bytte til en annen vare eller til andre størrelser/varianter gjennom nettbutikken. Vi gjør kun returer slik at du får du pengene tilbake, og du må eventuelt legge inn en ny ordre på ønsket vare.
For bytting av julegaver er fristen 10. januar 2025. Vær oppmerksom på at bytting av gaver kun kan gjøres i våre fysiske butikker. Retur av julegaver kjøpt på nett kan kun gjøres av den som handlet gaven.
Reklamasjon
Enkelte ganger skjer det dessverre feil på enkelte varer i produksjon. Det er i de tilfellene viktig at du reklamerer. En reklamasjon må gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Reklamasjonsretten er to år.
Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje.
Ønsker du å reklamere ved å sende en eller flere varer tilbake til vårt lager, ber vi deg først kontakte kundeservice som vil hjelpe deg. I enkelte tilfeller vil vi kunne løse reklamasjonen ved at du sender inn et bilde av feilen/defekten.
Angrerett
Ifølge Angrerettsloven kan du angre på bestillingen din innen 14 dager etter at du får varen tilsendt. Velger du angreretten får du også returnert portokostnadene du hadde ved bestilling. Dette kan du lese mer om under salgsbetingelser.
Angrerettskjema ligger vedlagt i sendingsbekreftelsen fra nettbutikken.